خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

مقاله اندیشه های اسلامی

مقاله اندیشه های اسلامی

عنوان

چالشها و آسیب‌های اندیشه ورزی اسلام

آزادی در اندیشه اسلامی

مباحثى در اندیشه اسلام

منابع


بخشهایی از متن:

چالشها و آسیب‌های اندیشه ورزی اسلام

از مهم‌ترین امتیازات انسان داشتن اندیشه است؛ در اهمیت اندیشه و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی بسیار سخن رفته است و در ارزش و اهمیت آن همین بس که پیامبران الهی دعوت خود را از یک تحول فکری آغاز کردند، بدین صورت که در آغاز تحولی ژرف در اندیشه انسانها پدید آوردند تا بر پایه اندیشه توحیدی تحولات عمیق و تمدن‌ساز را در جوامع بشری استوار سازند.

از مهم‌ترین استعدادهایی که در بشر نهفته و به شدت نیازمند آزادی است« اندیشه ورزی و تفکر است، چرا که آزادی در اندیشه ورزی شرط پیشرفت افکار و تحولات در انسان و تکامل است؛ ولی از آن جایی که دنیا محل تثضاد و تزاحم است، تحقق این نعمت همواره با مزاحمت‌ها و موانع روبه رو بوده است که اقتضای ظهور آزاداندیشی را می‌گیرد.

در اندیشه ورزی موانع بسیار وجود دارد که با بودن آن موانع و آفتها اندیشه دچار ضعف شده، و اندیشه ورزی معنای درستی پیدا نمی کند؛ و چنان چه آنها شناخته نشوند، پیامدهای نامطلوبی هم چون جمود و تحجر را به دنبال دارد که خود سبب گمراهی و پیروی از خواهش‌های نقس انسان می‌شود، لذا هر تبلیغی ولو مسموم، بر او اثر می‌گذارد.

...

استراتژى وحدت در اندیشه اسلامی

استراتژى وحدت در اندیشه اسلامی، سید احمد موثقى، مقدمه استاد محمد تقى جعفرى، چاپ اول، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم، قم، 1370 - 1371 ش، دو جلد، 376 + 468 صفحه، وزیرى، 3000 نسخه.

آن گونه که مؤلف در مقدمه جلد دوم (ص‏11) تصریح کرده این کتاب جلد اول و دوم از دوره سه جلدى «استراتژى وحدت در اندیشه سیاسى اسلام‏» است که البته تا کنون جلد سوم آن انتشار نیافته است.

جلد اول با مقدمه علامه محمد تقى جعفرى آغاز مى‏شود و در پى آن، مقدمه مؤلف آمده است. این جلد در سه فصل سامان یافته است: فصل اول، وحدت اسلامى در منابع اصیل اسلامى ; فصل دوم، زمینه و سابقه تاریخى وحدت و تفرقه در جهان اسلام; فصل سوم، سید جمال الدین الحسینى، بزرگ منادى وحدت مسلمین و یکپارچگى جهان اسلام.جلد دوم مشتمل بر دو فصل است: فصل اول، در مصر، سوریه و حجاز; فصل دوم، در عراق و لبنان.

مؤلف - آن طور که خود بیان کرده - قصد دارد در جلد سوم زمینه و سابقه تاریخى وحدت و تفرقه در هند و پاکستان و ایران را بررسى کند و در خاتمه هم به نتیجه‏گیرى و جمع بندى و ارائه تز اصلى خود (اتحاد جماهیر اسلامى) همراه با توصیه‏ها و پیشنهادها بپردازد.

علامه جعفرى در مقدمه‏اش، با ارائه تعریفى جامع از دین و بیان ریشه امت اسلامى و عوامل اساسى گرایش به دین اسلام و نیز این نکته که اسلام نخستین بار حقوق اساسى سه‏گانه (حق حیات، حق کرامت و حق آزادى معقول) را به صورت جدى مطرح کرد، بر آن است که اثبات کند احکام و تکالیفى که اسلام براى انسان‏ها مطرح کرد مبتنى بر «حیات معقول‏» است و این احکام و تکالیف به مقتضاى «اصل وحدت‏» و برابرى انسان‏ها در نزد خداى تعالى و بر طبق اصل «مشروط بودن تکلیف به قدرت‏» ، فرازمانى و فرامکانى هستند.مبنا و منشا حقیقى وحدت امت اسلامى در نظر استاد جعفرى، همان دین اسلام است که ریشه در فطرت الهى دارد و خداى متعال آن را در نهاد تمام انسان‏ها قرار داده است و این، عامل هماهنگى همه ادیان توحیدى ابراهیمى نیز است.

...



خرید فایل



لینک منبع :مقاله اندیشه های اسلامی

[PDF] اﻧﺪﯾﺸﻪ اﺳﻼﻣﯽ : ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻘﺎﻟﻪ www.raqeb.ir/pdf/kargorooh/andishe-eslami.pdf‎Cached Similar١. ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻘﺎﻟﻪ. : اﻧﺪﯾﺸﻪ اﺳﻼﻣﯽ. اﺳﺘﺎد. : ﻣﻨﺘﻈﺮی. ﻣﻘﻄﻊ. : ﮐﺎرداﻧﯽ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ. رﺷﺘﻪ. : ﺣﺴﺎﺑﺪاری ... ﻞ رﺳﺘﮕﺎری و از وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﭘﺮﻫﯿﺰﮔﺎران و ﻫﺪاﯾﺖ ﯾﺎﻓﺘﮕﺎن ﻣﯽ ﺷﻤﺎرد ﻧﻘﺶ اﯾﻤﺎن دﯾﻨﯽ را در ﺑﻬﺪاﺷﺖ رواﻧﯽ و. دریافت فایل مقاله اندیشه های اسلامی - پرداخت و دانلود آنی tubasct.meeblog.ir/post/374‎Cached3 روز پیش ... از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد نام محصول دانلودی: مقاله اندیشه های اسلامی درجه کیفی و ... دانلود (مقاله اندیشه های اسلامی) 9pfqq9.abtindls.ir/‎Cachedمحقق گرامی،شما با جستجوی مقاله اندیشه های اسلامی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله اندیشه های اسلامی)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند مقاله اندیشه های ... دانلود (مقاله اندیشه های اسلامی) | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/4896‎Cached26 ا کتبر 2016 ... مقالات مرتبط: فروش دانلودی مقاله بررسی اندیشه سیاسی سید قطب و تأثیر آن بر جنبشهای اسلامی معاصر لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم مدیریت ... دانلود (مقاله اندیشه های اسلامی) - mjblog.ir gooyadlc.mjblog.ir/post/910‎Cached22 نوامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله اندیشه های اسلامی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل مقاله ... دانلود مقاله اندیشه های اسلامی -کامل و جامع « یاقوت وب yaghutweb.cloudsite.ir/دانلود-مقاله-اندیشه-های-اسلامی-کامل-و-ج/‎Cached26 سپتامبر 2016 ... لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم به صفحه دانلود فایل(مقاله اندیشه های اسلامی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ... دانلود مقاله اندیشه های اسلامی -کامل و جامع 1k1ud8.sarvdlc.com/‎Cachedشعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد نام محصول دانلودی: مقاله اندیشه های اسلامی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله اندیشه های اسلامی. کاملترین فایل مقاله اندیشه های اسلامی 3ajd06.barfindl.ir/‎Cachedما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم نام محصول دانلودی: مقاله اندیشه های اسلامی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله اندیشه های اسلامی ... تحقیق برای درس اندیشه اسلامی - دانلود برتر www.dlbartar.com/tag/تحقیق-برای-درس-اندیشه-اسلامی/‎Cached Similar22 آگوست 2015 ... دانلود مقاله درباره جامعیت دین اسلام برای رشته معارف اسلامی ... رشته کامپیوتر · دانلود مقاله درباره روش های کشف و اصلاح خطا در شبکه های کامپیوتری ... پرتال جامع علوم انسانی - تاریخ و مبانی اندیشه سیاسی در جهان اسلام www.ensani.ir/fa/7122/default.aspx‎Cached Similarعنوان مقاله: بیداری اسلامی و توهم شیعه هراسی (چالش ها و راهکارها). پدیدآورندگان: ... حوزه (های) تخصصی: تاریخ و مبانی اندیشه سیاسی در جهان اسلام • بیداری اسلامی.