خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

خرید و دانلود فایلهای علمی

انواع تحقیق پروژه پاورپوینت مقاله و سایر فایلهای مجاز

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

چکیده

امروزه سازمان ها نه تنها، به پرورش رفتار کارآفرینانه جهت رقابت موفق در این محیط متغیر و پیچیده نیاز دارند، بلکه برای ادامه حیات و رشد، باید هرچه بیشتر خلاق و نوآور باشند. از اینرو برای این که سازمان ها در بازار، رقابتی تر عمل کنند باید رویکردی کارآفرینانه داشته باشند. لازمه بهره مندی از مزایای کارآفرینی سازمانی، شناخت دقیق عوامل تاثیرگذار بر تمایل به بروز رفتارهای نوآورانه و کارآفرینانه در سازمان است. از اینرو، تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی پرداخته است. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق، بانک های خصوصی شهر رشت (شامل بانکهای صادرات ایران، ملت، قوامین، پارسیان، پاسارگاد و بانک تجارت) مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها تعداد 400 پرسشنامه در 40 شعبه از این شش بانک خصوصی فعال در سطح شهر رشت (هر شعبه 10 عدد پرسشنامه) توزیع گردید که از این تعداد، 328 عدد پرسشنامه قابل قبول استخراج شد که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضمنا در تحقیق حاضر از شیوه نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده شده است. در ادامه از مدل یابی معادلات ساختاری جهت آزمون 7 فرضیه مطرح شده در این تحقیق استفاده به عمل آمد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نوع علّی است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که نگرش، هنجارهای ذهنی و همچنین کنترل رفتاری ادراک شده به طور مستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر دارند. همچنین متغیرهای انگیزش، مهارت های فردی، حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده بطور غیرمستقیم بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تاثیر می گذارند. بعلاوه مشخص گردید که متغیرهای انگیزش و مهارت های فردی بر نگرش تاثیر مثبت داشته و متغیرهای حمایت محیطی ادراک شده و پویایی محیطی ادراک شده نیز بر کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر مثبت دارند.

واژگان کلیدی: کارآفرینی سازمانی، صنعت بانکداری، نوآوری

مقدمه

از مهمترین ویژگیهای جهان امروز، تغییرات گسترده، افزایش پیچیدگیها و رقابتهاست و سازمانهای امروزی در محیطی پیچیده و در عین حال پویا فعالیت می کنند. تحولات عظیم و مستمر از خصوصیات این محیط و فضای کسب و کار است که لزوم توجه به هماهنگی با محیط را پررنگ می کند (737، 2007 ،Menzel et al). از سوی دیگر، اقتصاد جهانی در شرف تحول و ایجاد تغیرات ژرف و اساسی است و بالطبع سازمانهای تولیدی و خدماتی نیز از این امر مستثنی نیستند. شرایط محیطی و رقابتی به حدی پیچیده، پویا و نامطمئن است که سازمانها دیگر نمی توانند تنها با تغیرات روبنایی مانند تغییر روشها، سیستمها، ساختار، فناوری و غیره حیات و بقای بلندمدت خود را تضمین کنند (668، 2012 ،Boso et al). همچنین آنها نمیتوانند فقط با تعدادی از افراد خلاق و کارآفرین و یا اجرای چند طرح کارآفرینانه بر رقبای کوچک، چابک، نوآور، فرصت گرا و کم هزینه فائق آیند (209 ،2011 ،D'Souza and Mulla)، بلکه باید شرایطی را فراهم کنند تا همه کارکنان روحیه کارآفرینانه پیدا کنند و بتوانند براحتی، مستمر و بطور فردی یا گروهی فعالیتهای کارآفرینانه خود را به اجرا درآورند.

بخشی از متن

بسیاری از پژوهشگران پیشنهاد می کنند که در مطالعات قصد کارآفرینانه باید به جای محیط واقعی‌، تصورات فرد از محیط مورد مطالعه قرار گیرد، زیرا انتظار می رود که تصوّرات فرد از محیط بیشتر از محیط واقعی‌ بر قصد کارآفرینانه تاثیر گذار باشد. یک فرد بر اساس تصوّرات و برداشت شخصی‌خود درباره محیط پیرامون، می تواند تصمیم بگیرد که آیا یک کسب و کار جدید را شروع نماید یا خیر (237 ،2005 ،Arenius and Minniti). از جمله عوامل محیطی ‌مهم، موانع ادراک شده و حمایت‌های ادراک شده می باشند. بر حسب حمایت ادراک شده، اگر افراد تصور کنند که محیط کسب و کار مناسب است، ممکن است آنها مایل به ورود در فعالیت‌های کار آفرینی باشند. همچنین حمایت خویشاوندان یکی ‌از عوامل محیطی ‌مهم می‌‌باشد. مطالعات نشان می دهند که حمایت از طرف اعضای خانواده، آشنایان و دوستان با توسعه کارآفرینی ارتباط دارد و در شکل دادن نگرش مثبت نسبت به یک کسب و کار بخصوص بسیار مهم می‌‌باشد (56 ،2009 ، Ismail et al). از سوی دیگر، قابلیت های پویا برای سازمانها این امکان را فراهم می آورند تا بر این تغییرات مداوم تاثیرگذار باشند. محیط های پویا و زنده موجب پرورش و بروز استعدادها، توانایی ها، مهارت ها و فرصت هایی می شوند که ممکن است تاکنون ایجاد نشده باشد. این امر از طریق تحت تاثیر قرار گرفتن کارآفرینی از پدیده های درون و بیرون سازمانی حاصل می شود (130 ،2011 ،Todorovic et al). همچنین افراد نگرشی مثبت به کسی و کارهایی دارند که افراد دیگر آن کسب و کارها را مهم ارزیابی می کنند.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه. 2

1-2- بیان مسأله. 3

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 6

1-4- اهداف تحقیق.. 8

1-4-1- هدف اصلی ..............8

1-4-2 - اهداف فرعی ...............8

1-4-3 - هدف کاربردی ...................8

1-5- چارچوب نظری.. .9

1-6- فرضیه های تحقیق.. 10

1-7- تعریف متغیرها 10

1-7-1- تعریف مفهومی متغیر ها 11

1-7-2- تعریف عملیاتی متغیرها 13

1-8- قلمرو تحقیق.. 15

1-8-1- قلمرو موضوعی.. 15

1-8-2- قلمرو مکانی.. 15

1-8-3- قلمرو زمانی.. 15

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه 17

2-2- کارآفرینی.. 17

2-3- ویژگی های کارآفرینان. 18

2-4- سه موج در کارآفرینی.. 20

2-5- انواع کارآفرینی.. 23

2-6- کارآفرینی سازمانی.. 23

2-7- مدل های کارآفرینی سازمانی.. 26

2-7-1- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن.. 26

2-7-2- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک.... 27

2-7-3- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران. 28

2-7-4- کارآفرینی سازمانی تامپسون..................................30

2-8- شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی.. 31

2-9- فرآیند کارآفرینی سازمانی.. 32

2-10- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی.. 34

2-11- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی.. 37

2-11-1- انگیزش... 38

2-11-2- مهارت های فردی.. 39

2-11-3- حمایت محیطی ادراک شده. 40

2-11-4- پویایی محیطی ادراک شده ......................40

2-11-5- نگرش... 41

2-11-6- هنجارهای ذهنی.. 42

2-11-7- کنترل رفتاری ادراک شده. 42

2-12- پیشینه تحقیق.. 43

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه. 47

3-2- فرآیند اجرای تحقیق.. 47

3-3- روش تحقیق.. 48

3-4- جامعه و نمونه آماری.. 48

3-5- روش و ابزار جمع آوری داده ها 49

3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 50

3-6-1- روایی.. 51

3-6-2- پایایی.. 52

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها..........................................53

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه. 55

4-2- آمار توصیفی.. 55

4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان. 56

4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان. 57

4-2- 3- توصیف سطح تحصیلات پاسخ دهندگان. 58

4-2-4- توصیف متغیر انگیزش... 59

4-2-5- توصیف متغیر مهارت های فردی.. 60

4-2-6- توصیف متغیر حمایت محیطی ادراک شده. 61

4-2-7- توصیف متغیر پویایی محیطی ادراک شده. 62

4-2-8- توصیف متغیر نگرش... 63

4-2-9- توصیف متغیر هنجارهای ذهنی.. 64

4-2-10- توصیف متغیر کنترل رفتاری ادراک شده. 65

4-2-11- توصیف متغیر تمایل به کارآفرینی سازمانی.. 66

4-3- آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 67

4-4- ماتریس همبستگی بین متغیرها .................................68

4-5- شاخص های برازندگی مدل 69

4-6- آزمون فرضیه های تحقیق.. 70

4-7- بررسی فرضیه های تحقیق.. 73

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه. 76

5-2- نتیجه گیری.. 76

5-3- پیشنهادات تحقیق.. 77

5-4- پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 78

5-5- محدودیت های تحقیق.. 78

منابع و مآخذ

الف- فارسی.. 79

ب- انگلیسی.. 84

پیوستها و ضمائم ..........................................88.



خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی 5ktfvt.abtindls.ir/‎Cachedپایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی. پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی | مرجع ... www.payanname.net/پایان-نامه-بررسی-عوامل-موثر-بر-تمایل-به/‎Cachedاز اینرو، تحقیق حاضر به بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی پرداخته است. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق، بانک های خصوصی شهر رشت (شامل ... پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی www.sarvoptdl.ir/file159.html‎Cached2 جولای 2016 ... به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی) خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ... پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی www.novinmgali.ir/?p=4807‎Cached9 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات ... پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی bing.cero.ir/product-326783-پایان-نامه-بررسی-عوامل-موثر-بر-تمایل-به-کارآفرینی.aspx‎Cachedپایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی. چکیده. امروزه سازمان ها نه تنها، به پرورش رفتار کارآفرینانه جهت رقابت موفق در این محیط متغیر و پیچیده ... برترین پکیج پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی ... simorghflye.blogroom.ir/post/1574‎Cached14 نوامبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی وارد این صفحه شده اید ... خرید آنلاین پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی kavirdlc.ir/خرید-آنلاین-پایان-نامه-بررسی-عوامل-موث-3/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی ... دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی ... 9uhoq9.nikandlc.ir/‎Cachedدانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی - خرید آنلاین و دریافت. دانلود فایل ( پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی ... www.odanlod.site/دانلود-فایل-پایان-نامه-بررسی-عوامل-موث/‎Cached16 سپتامبر 2016 ... اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی )) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پایان نامه بررسی عوامل موثر بر ... پایان نامه عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی iranfile.rayta.ir/پایان%20نامه%20عوامل%20موثر%20بر%20تمایل%20به%20کارآف...‎Cachedپایان نامه عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: بانک های ... صادرات ایران، ملت، قوامین، پارسیان، پاسارگاد و بانک تجارت) مورد بررسی قرار گرفتند.